Foto från St. James Square i London, taget av en vän till Andreas
En av spelarna semestrar på en av de platser där kampanjen utspelade sig

Från det spelade året 1798 till början av 1874 var kampanjen upplagd på korta möten, ungefär tre timmar: lagom för en vardagskväll per vecka. Den idén kom från rollspelet Pendragon av Greg Stafford. Varje äventyr täckte ett år, och några år hoppade vi över. Kampanjens kulmen år 1874 avhandlades på fem möten, varav ett extra långt.

Jag skrev alla scenarion, ibland med inspiration från Kerberos-boken. The Adventure of the Black and White Decks, det enda scenariot som fanns i boken, användes inte. The Faerie Queene av Edmund Spenser kröp tidigt in som min förklaring till ett av inslagen i Kerberos-miljön, som annars inte haft någon. Castle in the Sky av Miyazaki Hayao inspirerade huvudintrigen. Vi bestämde oss på ett tidigt planeringsmöte för The Difference Engine av William Gibson och Bruce Sterling som modell för kampanjens innersta stomme, med fria övernaturligheter däromkring. Endast clownigt metaspel var förbjudet.

Artiklar

Spelmaterial

Kerberos Club 2011-2014 TRPG